A kezdet....

Az élet úgy hozta, hogy (félig) felnőtt fejjel belevágtam egy álom megvalósításába. Ennek megörökítésére hoztam létre ezt a blogot. Egyrészt saját magamnak, másrészt olyanoknak, akik esetleg a jövőben hasonló lépésre készülnének. 

Néhány szó rólam. Mint sok kissrác engem is érdekeltek a büdös, zajos gépezetek. Ennek is két fő iránya. Budapestiként ámulattal töltött el az autóbuszok látványa. Édesapámmal hétvégente vagy buszoztunk, vagy mentünk Ferihegyre repülőket nézegetni. Ezek az idők meg is határozták a további sorsomat. Az általános iskola befejezése után repülőgép szerelőnek tanultam. Érettségi, majd a technikus vizsga után egy évig dolgoztam a Malévnél, de a 12 órás hangár munka nagyon távol állt tőlem. Így a másik gyerekkori álmom a buszok irányába fordultam, és azóta is ezzel keresem a kenyerem. 

Néhány éve ismét elkezdtem vonzódni a repülés iránt. Kollégámmal rendszeresen megfordulunk a futópálya tengelyénél és hosszú órákat töltünk ott. Majd jöttek a szimulátorok és a vágy, hogy én ezt csinálnám szívesen.

Magyarországon ahhoz, hogy valaki közforgalmú pilóta legyen két utat választhat. Elvégezheti a számára szimpatikus repülőiskolánál a képzést, ennek finanszírozásához azonban szükséges kb. 12 millió forint megléte, amit valljunk be sokan nem tudják megengedni maguknak. A másik út, hogy jelentkezik a Nyíregyházi Egyetem közlekedésmérnöki karára, ahol lehet hivatásos pilóta. Ennek az előnye, hogy a képzés Diákhitellel finanszírozható a hátránya, hogy a képzés nappali szakon indul csak. Sajnos mivel a fent említett összeggel nem rendelkezem, illetve nappali szakon sem tudnám a képzést elvégezni az álom csak álom maradt. Egészen a mai napig.....

A Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetem szakirányú továbbképzést indít Aviation Engineer névvel, amely valójában olyan moduláris képzés, amely végén a pilótajelölt nagyjából minden olyan engedéllyel rendelkezni fog, amellyel már eséllyel pályázik arra, hogy légitársaságnál elsőtiszti munkakőrbe jelentkezzen. 2 év után a következő képzésekkel fog rendelkezni a tanuló: 

- Aviation Engineer szakmérnök (hátha jó lesz még valamire)

- CPL

- ME - IR

- MCC - JOC

- ATPL elmélet

Ez a blog erről a képzésről fog szólni. Bár hivatalosan még nincs a felvételi eljárásról eredmény, azt tudom, hogy aki jelentkezett, azt felvették. Bízom benne, hogy nem négy félév öblös szop@s áll előttünk, de minél többet kell harcolni egy álomért, annál jobban megtudja az ember becsülni. Indulhat a menet, én készen állok! 

Kommentek
  1. Én