Az Egyetem a következő feltételekhez kötötte a jelentkezést:
- felsőfokú végzettség. Ez pipa.
- középfokú angol nyelvvizsga. Ez is pipa, diplomához kellett.
- Class I orvosi alkalmasság. Ez már megér néhány szót. Az emberek nagytöbbsége -közöttük én is- azt gondolja, hogy a pilóták szuper egészséges emberek. Ez nyilván igaz is, de az orvosi nem olyan, mint például a vadászpilótáknál. Az elsődleges vizsgálatot a Gyáli úton a Merényi kórházban csinálják. Reggel 7:30-ra kellett megérkezni, a regisztráció után mindenki kapott egy kis tégelyt, amelybe vizelet mintát kellett gyártani. Utána vérvétel, majd 10 perc lábadozás. A vizsgálat igen ügyfélbarát, a különböző szakterületek orvosai jönnek házhoz, ahol megvizsgálják az embert. A vérvétel után általános belgyógyászat volt, ahol megnézték, hogy a gerinc, végtagok, mozgás koordináció rendben van, illetve vérnyomás mérés. Ezután jött a fül-orr gégész. A tévhittel ellentétben lehet az embernek tömött foga, az elvárás az, hogy ne legyen kezeletlen. Doktor bácsi benézett fülbe, orrba, diktált szép latin szavakat, amit az asszisztens a kartonra vezetett. Számomra a legkellemetlenebb a szemészet volt. A szokásos tábla olvasás után, színlátás, szemtengely ferdülés, látótér ellenőrzés van. A doktornő nagyon kedves volt, de végig szívta a vérem. A vizsgálat végén volt egy hallásvizsgálat, meg a tüdőkapacitás mérése. Az egész kb. 5 órát vett igénybe és 33500 forintba került. Az orvosok nagyon segítőkészek, ha valami nem megfelelő, akkor megoldást javasolnak. Az eredményt ott helyben közlik, ha nincs semmi baj, akkor néhány nappal később lehet menni a kiállított okmányért.
December 21-én kaptam meg az első repüléssel kapcsolatos igazolásomat a Class I orvosi alkalmasságot.
Összességében elmondható, ha a jelentkezőnek minden végtagja meg van, a vérképe rendben, nincs magas vérnyomása, illetve született elváltozása, akkor nincs mitől tartania. Az engedély class I kategóriában 1 évig érvényes.
Megosztás a facebookon